liking...

Thursday, April 21, 2011

touching

touching...tersentuh
tadi naik lrt semasa pulang dari pekerjaan
tempat duduk semua penuh. time orang balik kerja biasalah
aku duduk berdiri mencorot kat belakang. sambil perhatikan orang kat dalam train tu
yeah. semua penat letih lesu mengantuk
look ada orang tua berdiri depan kau. apa nak buat?
nah kasi lah pakcik tu duduk. kesian dia...
kau buat tak tahu je kan! geram betul aku. kalau pakcik tu sihat takpe. nih pacik tu macam da takda kudrat tahu.
aku rasa nak je pergi cepuk dahi kau pastu suruh pakcik tu duduk atas riba kau. taknak kasi sangat pacik tu duduk kan..

beberapa minit kemudian....
ada perempuan bagi pakcik tu duduk. ya Allah :)
aku pun taouching sampai menangis. cover2 dalam train...
tetibe teringat kat bapak aku. kalau lah bapak aku kat tempat pakcik tu......
dengan tak ada orang rasa simpati dan hormat pada orang tua..
hmm.. aku pun tak sangka aku mengalirkan air mata bila tengok perempuan tu kasi tempat duduk. sebak. aku rindukan parents aku mybe! :'(


hormatilah orang yang lebih tua...seperti anda menghormati ibu bapa anda!
i love u mom&dad... <3

No comments:

Post a Comment

moh le komen...